|
||
Kalbiniz için her gün 1 elma
İnsanoğlu "ilerledikçe" sağlığı dış tehditlere daha açık hale geliyor.Yediklerimiz ve soluduklarımız yüzünden artık kalp sorunu mücadeleedilmesi gereken öncelikli tehditler arasında. Ancak kalp sorunlarıylamücadele etmenin çok kolay bir yolu da var... Amerikan Kalp Vakfı'nın yaptığı araştırma sonucu her gün yenilecek 1elmanın, kalp-damar hastalıklarına karşı etkin bir koruma sağladığıortaya çıktı Amerikan Kalp Vakfı tarafından yapılan ve sonuçları Amerikan KlinikBeslenme Dergisi’nde yayımlanan araştırmada, her gün yenilecek 1elmanın, dünya genelinde en sık rastlanan ölüm sebeplerinden biri olankalp-damar hastalıklarına karşı etkin bir koruma sağladığı ortayaçıktı. İçinde bol C vitamini ve lifli proteinler bulunan elma, içerdiği’flavinoid’ler sayesinde, hücre ölümüne neden olan “serbest radikal”adlı kimyasallarla da savaşıyor. Bu süreçte, kalp ve damarhastalıklarına yol açan kötü kolesterol (LDL) azalırken, vücudu koruyaniyi kolesterol (HDL) yükselişe geçiyor. Özellikle doymuş yağlı gıdalarve hayvansal ürünlerin bolca tüketimiyle kanda biriken kolesterol,damar sertleşmesine, felce ve kalp krizlerine yol açabiliyor. Minnesotave Oslo üniversitesi uzmanları, hücre ölümünü engelleyen birantioksidan niteliğindeki flavinoid’in, elmanın yanı sıra armut,turunçgiller, çay, şarap, çikolata, çekirdek ve baharatlarda dabulunduğunu ifade ediyor. |
||